Thursday 23 November 2017

Ie2 Moving Average


Beregninger Dragkoeffisient En dimensjonsløs verdi som tillater sammenligning av form og orientering av forskjellige legemer. Kinematisk viskositet Den dynamiske viskositeten til et fluid dividert med fluidtettheten. Vehicle Aerodynamic Drag Motstand av et kjøretøylegeme til bevegelse gjennom luften. Viskositet Et mål på den indre friksjonen i et fluidum. Antilogaritmen xb y kalles antilogaritmen av y til basen b. Briggsian Logaritme Et annet navn for den felles logaritmen. Vanlig logaritme Logaritme der basen er 10. Kubisk ligning En ligning i den tredje ordren. Logaritme Kraften som en base må heves for å gi et gitt nummer. Napierian Logaritme Et annet navn for den naturlige eller felles logaritmen. Naturlig logaritme Logaritme der basen er e. Kvadratisk likning En ligning av andre rekkefølge. Akustisk kavitet Akustikken til lukkede volumer er viktig når du vurderer lydutbredelse i volumet. En veiing Dette er det mest brukte filteret når du foretar generelle støymålinger. Hule akustikk Akustikken er forbundet med lukkede volumer. Decibel Det menneskelige øre reagerer logaritmisk, og det er praktisk å håndtere logaritmiske enheter i lydsystemer. Rommoduser Frekvenser hvor lydbølger i et rom resonerer (i form av stående bølger), basert på romdimensjonene. Lydoverføringsklasse I akustikk, et enkelt nummerangivelse for å beskrive lydoverføringstap av en vegg eller partisjon. Rommoduser Frekvenser hvor lydbølger i et rom resonerer (i form av stående bølger), basert på romdimensjonene. Akustisk kavitet Akustikken til lukkede volumer er viktig når du vurderer lydutbredelse i volumet. En veiing Dette er det mest brukte filteret når du foretar generelle støymålinger. Bark Bark er standardenheten som tilsvarer en kritisk båndbredde av menneskelig hørsel. B Vekting B-veiingskurven følger omtrent 70 phon-kurven. Sirkulær frekvens Frekvensen av en jevn gjentakende fenomen i radianer per sekund. C Vekting C-vektingskurven følger omtrent 100 phon-kurven. dBA En lydnivåmåleravlesning med et A-vektingsnettverk som simulerer menneskets ørerespons ved høyt lydnivå på 40 phons. dBB En lydnivåmåleravlesning med et B-vektingsnettverk som simulerer menneskets ørerespons ved et høyt nivå på 70 phons. Decibel Det menneskelige øre reagerer logaritmisk, og det er praktisk å håndtere logaritmiske enheter i lydsystemer. Quarter Wave Tube En resonator brukes mest på bilinntak for luftinntak for å redusere resonans. Lydoverføringsklasse I akustikk, et enkelt nummerangivelse for å beskrive lydoverføringstap av en vegg eller partisjon. Hastighet av lyd Avhenger av de elastiske og inertielle egenskapene til det spesielle mediet. Motorstrålehøyde Noen empiriske støyforutsigelsesmodeller har blitt utledet fra en prøve av 1m radierte motorstøymålinger. Drivstoffforbruk Definisjoner av beregning av drivstofforbruk. liter per 100 km Enhet av drivstofforbruk brukt i bilindustrien. kilometer per gallon Drivstofforbruk. Hjul Mesopotamierne krediteres hjulets oppfinnelse. Cantilever Beam En bjelke som holdes i en encastre i den ene enden mens den andre enden ikke støttes. Accelerasjon Endringen i hastighet divideres med tiden det tar å gjøre endringen. Vinkelfrekvens Frekvensen av en jevn gjentakende fenomen i radianer per sekund. Vinkelmomentum En vektomengde som gir rotasjonsmomentet. Vinkelhastighet Variasjonshastigheten i radianer. Escape Velocity Dette er den innledende hastigheten som en gjenstand ville ha hvis det projiseres fra overflaten av en kropp (for eksempel jord) for å nå uendelig før du kommer til hvile. Kinetisk energi Energien som en kropp har alene fordi den beveger seg. Lineær Momentum En vektormengde som er lik produktet av en gjenstands masse og dens hastighet. Dreiemoment Dreiemomentet eller dreiemomentet som virker på en kropp, er definert som produktet av kraftens styrke og den vinkelrette avstanden til virkningslinjen for kraften fra aksen rundt hvilken kroppen roteres. B En forkortelse av bel, logaritmen for forholdet mellom to krefter. Decibel er en tiendedel av en bel. bel Bel er logaritmen for forholdet mellom to krefter, og decibel er en tiendedel av en bel. Decibel Det menneskelige øre reagerer logaritmisk, og det er praktisk å håndtere logaritmiske enheter i lydsystemer. Motstand Den elektriske motstanden til en leder. Motstand Passiv komponent med kjent motstand. Verdien av motstand vises vanligvis ved et sett med fargede bånd på komponentens kropp. Motorstrålehøyde Noen empiriske støyforutsigelsesmodeller har blitt utledet fra en prøve av 1m radierte motorstøymålinger. Drivstoffforbruk Definisjoner av beregning av drivstofforbruk. Dragkoeffisient En dimensjonsløs verdi som tillater sammenligning av form og orientering av forskjellige legemer. Dynamisk viskositet Den molekylære egenskapen til en væske som gjør det mulig å støtte tangentielle påkjenninger for en endelig tid og dermed motstå deformasjon. Kinematisk viskositet Den dynamiske viskositeten til et fluid dividert med fluidtettheten. Vehicle Aerodynamic Drag Motstand av et kjøretøylegeme til bevegelse gjennom luften. Viskositet Et mål på den indre friksjonen i et fluidum. Sirkel Settet av poeng er like langt fra et gitt punkt. Sphere Grunnleggende beregninger av egenskapene til en sfære. Firkant Et nummer hevet til kraften 2 ie 2 x 2 2 2 4. Også en 2-dimensjonal figur med høyde og bredde som har samme lengder, og vinkelrett på hverandre. Vinkelfrekvens Frekvensen av en jevn gjentakende fenomen i radianer per sekund. Gjennomsnittlig I noen prosess er det ofte nødvendig å gjennomsnittlig en rekke målinger for å få tillit til målt verdi. Sylinder En rett vinkel sirkulær sylinder. Faktorisk definisjon av faktorial. I Forkortelse av naturlig logaritme. logg forkortelse av logaritmen. Pythagorasetningen Plassen på hypotenusen er lik summen av kvadrater på de andre to sidene. Firkant Et nummer hevet til kraften 2 ie 2 x 2 2 2 4. Også en 2-dimensjonal figur med høyde og bredde som har samme lengder, og vinkelrett på hverandre. Kvadratroten Kvadratroten til et tall er et tall som ved multiplikasjon av seg selv er lik tallet som kvadratroten blir tatt av. Cantilever Beam En bjelke som holdes i en encastre i den ene enden mens den andre enden ikke støttes. Skjærehastighet Arbeidsstykkets overflatehastighet i en dreiebenk eller en roterende kutter. Froude nummer Et dimensjonsfritt nummer som brukes i studiet av væskestrømproblemer med modeller. Leaf Springs Enten en enkel bjelke som brukes som en fjær eller lamineringer av stål. Moments of Inertia Hovedaksler for kropper med ensartet tetthet. mpg Forkortelse av kilometer per gallon. Prandtl-nummer En dimensjonsløs gruppe som ofte brukes i varmebytteberegninger. Quarter Wave Tube En resonator brukes mest på bilinntak for luftinntak for å redusere resonans. Reynolds-tall Dette er et ikke-dimensjonalt tall (konsistente enheter) som beskriver om væskestrømmen er laminær, turbulent eller overgangs mellom de to. Fjærer Fysikk av enkle fjærer - spiralformede og stråleformer. Tynn stang Treghetsmomentet i en tynn stang. Dreiemoment Dreiemomentet eller dreiemomentet som virker på en kropp, er definert som produktet av kraftens styrke og den vinkelrette avstanden til virkningslinjen for kraften fra aksen rundt hvilken kroppen roteres. Hjul Mesopotamierne krediteres hjulets oppfinnelse. Akustisk kavitet Akustikken til lukkede volumer er viktig når du vurderer lydutbredelse i volumet. Vinkelfrekvens Frekvensen av en jevn gjentakende fenomen i radianer per sekund. Artikulasjonsindeks Et kvantitativt mål for talenes forståelighet prosentandelen av taleposter som er korrekt oppfattet og registrert. En veiing Dette er det mest brukte filteret når du foretar generelle støymålinger. B En forkortelse av bel, logaritmen for forholdet mellom to krefter. Decibel er en tiendedel av en bel. Båndbreddetidsprodukt Brukes til å beregne konfidensgrensen til en måling. Bark Bark er standardenheten som tilsvarer en kritisk båndbredde av menneskelig hørsel. bel Bel er logaritmen for forholdet mellom to krefter, og decibel er en tiendedel av en bel. B Vekting B-veiingskurven følger omtrent 70 phon-kurven. Hule akustikk Akustikken er forbundet med lukkede volumer. Sirkulær frekvens Frekvensen av en jevn gjentakende fenomen i radianer per sekund. Tilfeldighet Lyddempingseffektiviteten til en plate er avhengig av kobling av lydbølger i luften og bøyningsbølger (vibrasjon) i platen. Optimal effektivitet (maksimal energioverføring fra vibrasjon til lyd eller omvendt) oppnås når platen er vibrasert slik at bølgelengden av bøyebølger i platen er lik bølgelengden til akustiske bølger i luften. C Vekting C-vektingskurven følger omtrent 100 phon-kurven. Decibel Det menneskelige øre reagerer logaritmisk, og det er praktisk å håndtere logaritmiske enheter i lydsystemer. Motorstrålehøyde Noen empiriske støyforutsigelsesmodeller har blitt utledet fra en prøve av 1m radierte motorstøymålinger. Utvidelseskammer Utvidelseskammeret kan betraktes som et enkelt lavpasfilter. Octave To frekvenser er en oktav fra hverandre hvis forholdet mellom høyere frekvens og lavere frekvens er to. Quarter Wave Tube En resonator brukes mest på bilinntak for luftinntak for å redusere resonans. Rommoduser Frekvenser hvor lydbølger i et rom resonerer (i form av stående bølger), basert på romdimensjonene. Enkelt akustisk barriere En enkeltlags akustisk barriere. Lydeffektnivå Av luftbåren lyd, ti ganger den vanlige logaritmen for forholdet mellom lydkilden under vurdering av standard referansekraft på 1 pW. Mengden som er oppnådd, uttrykkes i desibel. Lydtrykknivå Ti ganger logaritmen for forholdet mellom tids-middel-kvadrattrykket av en lyd til kvadratet av referanselydtrykket. Lydoverføringsklasse I akustikk, et enkelt nummerangivelse for å beskrive lydoverføringstap av en vegg eller partisjon. Hastighet av lyd Avhenger av de elastiske og inertielle egenskapene til det spesielle mediet. Strouhal Nummer En dimensjonsløs enhet. Bølgelengde Den korteste repetisjonslengden for en periodisk bølge. Wavenumber Wavenumber beskriver romlig variasjon av bølger, faseendring per enhet avstand. Pockels Cell A Pockels Cell er en enhet som inneholder en fotobrytende krystall. Når en spenning påføres denne krystallet, kan den endre polarisasjonen eller fasen av lysstrålen. Snells Law Snells lov definerer brytningsvinkelen for en lysstråle når den går fra ett medium til et annet. Gjennomsnittlig I noen prosess er det ofte nødvendig å gjennomsnittlig en rekke målinger for å få tillit til målt verdi. Konisk pendel Bevegelsen av ledningen som boben henger beskriver overflaten av en kjegle. Bevegelsesligninger Det er fire grunnleggende ligninger som beskriver bevegelsen av en kropp som beveger seg med konstant akselerasjon. Frekvens Graden av repetisjon av periodisk bevegelse målt i hertz (sykluser per sekund). Froude nummer Et dimensjonsfritt nummer som brukes i studiet av væskestrømproblemer med modeller. Gravitasjonspotensial Arbeidet er gjort i å bringe en enhetsmasse fra uendelig til det punktet. Forutsetningen er at gravitasjonspotensialet er null ved uendelig. Gravitasjons Potensiell Energi Arbeidet utført av tyngdekraften når et objekt faller fra et bestemt punkt i rommet til stedet tilordnet verdien av null. Julian Day Institutt for J. Julius Scaliger i 1582. Julian dato er uavhengig av ulike kalendere og kronologiske hendelser. Lengdekontraksjon En observatør i bevegelse i forhold til en objekt måler lengden på objektet langs bevegelsesretningen som skal kontraheres i forhold til lengden målt av en observatør i ro i forhold til objektet. Mach Number Forholdet mellom hastigheten til en kropp eller strøm av et fluid til lokal lydhastighet i væsken. Moments of Inertia Hovedaksler for kropper med ensartet tetthet. Newtonprimes universell gravitasjonslov Hver partikkel i universet tiltrekker seg hverandre med en kraft som er proporsjonal med produktet av deres masser og omvendt proporsjonal med kvadratet av deres separasjon. Ohm Definert som motstanden til en leder gjennom hvilken en strøm av en ampere strømmer når den potensielle forskjellen på tvers av den er en volt. Pendler Det finnes en rekke forskjellige former for pendel. Hovedkarakteristikken er at når massen forskyves fra hvileposisjonen, vil den svinge med en fast frekvens. Prandtl-nummer En dimensjonsløs gruppe som ofte brukes i varmebytteberegninger. Relativistisk kinetisk energi Energien som en kropp har alene fordi den beveger seg. Motstand Den elektriske motstanden til en leder. Reynolds-tall Dette er et ikke-dimensjonalt tall (konsistente enheter) som beskriver om væskestrømmen er laminær, turbulent eller overgangs mellom de to. Enkel pendel Massen henger på en fin ledning, forskjøvet fra hvile og frigjort. Snells Law Snells lov definerer brytningsvinkelen for en lysstråle når den går fra ett medium til et annet. Hastighet av lyd Avhenger av de elastiske og inertielle egenskapene til det spesielle mediet. Strouhal Nummer En dimensjonsløs enhet. Tynn stang Treghetsmomentet i en tynn stang. Bølgelengde Den korteste repetisjonslengden for en periodisk bølge. Wavenumber Wavenumber beskriver romlig variasjon av bølger, faseendring per enhet avstand. Hjul Mesopotamierne krediteres hjulets oppfinnelse. Båndbreddetidsprodukt Brukes til å beregne konfidensgrensen til en måling. Sirkulær frekvens Frekvensen av en jevn gjentakende fenomen i radianer per sekund. Skjærehastighet Arbeidsstykkets overflatehastighet i en dreiebenk eller en roterende kutter. Vehicle Aerodynamic Drag Motstand av et kjøretøylegeme til bevegelse gjennom luften. Koselig Trigonometrisk funksjon. Sin trigonometrisk funksjon. Tangent Trigonometrisk funksjon. Decibel Det menneskelige øre reagerer logaritmisk, og det er praktisk å håndtere logaritmiske enheter i lydsystemer. Pound Force Foot Enheten for dreiemoment i det gamle britiske system av enheter, forkortet lbf ft. Kanban-metoden Kanban er et populært rammeverk som brukes av programvarehold som praktiserer smidig programvareutvikling. Det er enormt fremtredende blant dagens smarte programvarelag, men kanbanmetoden for arbeid går tilbake i mer enn 50 år. I slutten av 1940-årene begynte Toyota å optimalisere sine prosessprosesser basert på den samme modellen som supermarkeder brukte for å lagre sine hyller. Supermarkeder lager akkurat nok produkt for å møte forbrukernes etterspørsel, en praksis som optimaliserer strømmen mellom supermarkedet og forbrukeren. Fordi lagernivåene samsvarer med forbruksmønstre, får supermarkedet betydelig effektivitet i lagerstyring ved å redusere mengden overskudd som den må holde hos et gitt lag. I mellomtiden kan supermarkedet fortsatt sørge for at det oppgitte produktet, en forbruksbehov, alltid er på lager. Da Toyota brukte det samme systemet på fabrikkgulvene, var målet å bedre justere sine massive lagernivåer med det faktiske forbruket av materialer. For å kommunisere kapasitetsnivåer i sanntid på fabrikkgulvet (og til leverandører), ville arbeidstakere sende et kort, eller quotkanbanquot, mellom lag. Når en kasse med materialer som ble brukt på produksjonslinjen ble tømt, ble en kanban sendt til lageret som beskriver hvilket materiale som trengs, den nøyaktige mengden av dette materialet og så videre. Lageret ville ha en ny beholder av dette materialet som ventet, som de da ville sende til fabrikkgulvet, og i sin tur sende sin egen kanban til leverandøren. Leverandøren vil også ha en kasse med dette materialet som venter, som det vil sende til lageret. Selv om signaleringsteknologien i denne prosessen har utviklet seg siden 1940-tallet, er dette samme quotjust i timequot (eller JIT) produksjonsprosessen fortsatt i hjertet av det. Kanban for programvare lag Agile programvareutviklingsteam i dag er i stand til å utnytte de samme JIT-prinsippene ved å matche mengden arbeid i gang (WIP) til lagets kapasitet. Dette gir lagene mer fleksible planeringsalternativer, raskere utgang, klarere fokus og gjennomsiktighet gjennom hele utviklingssyklusen. Mens kjerneprinsippene i rammene er tidløse og gjeldende for nesten alle bransjer, har programvareutviklingsteamene funnet særlig suksess med den fleksible praksisen. Dette skyldes delvis at programvareteam kan begynne å praktisere med liten eller ingen overhead når de forstår de grunnleggende prinsippene. I motsetning til å implementere kanban på en fabrikkgulv, som ville innebære endringer i fysiske prosesser og tilsetning av betydelige materialer, er de eneste fysiske tingene en programvaregruppe trenger et kort og kort, og selv de kan være virtuelle. Kanban-styrene Arbeidet med alle kanban-lagene dreier seg rundt et kanbanbrett, et verktøy som brukes til å visualisere arbeid og optimalisere arbeidsflyten mellom teamet. Mens fysisk brett er populært blant enkelte lag, er virtuelle brett en avgjørende funksjon i ethvert fleksibelt programvareutviklingsverktøy for sporbarhet, lettere samarbeid og tilgjengelighet fra flere steder. Uavhengig av om et lagbrett er fysisk eller digitalt, er deres funksjon å sikre at lagene jobber visualisert, deres arbeidsflyt er standardisert, og alle blokkere og avhengigheter blir umiddelbart identifisert og løst. Et grunnleggende kanbanbrett har en tre-trinns arbeidsflyt: Å gjøre, i fremdrift og ferdig. Men avhengig av lagets størrelse, struktur og mål kan arbeidsflyten kartlegges for å møte den unike prosessen til et bestemt lag. Kanban-metoden bygger på full åpenhet i arbeid og sanntidskommunikasjon av kapasitet, derfor kanbanbanen bør ses som den eneste kilden til sannhet for lagene som arbeider. Kanban-kort I japansk, kanban oversettes bokstavelig talt til quotvisual signal. quot For kanbanlag er hvert arbeidsobjekt representert som et eget kort på tavlen. Hovedformålet med å representere arbeid som kort på kanbanbrettet er å tillate lagmedlemmer å følge arbeidets fremgang gjennom arbeidsflyten på en svært visuell måte. Kanban-kort har kritisk informasjon om det aktuelle arbeidsprosjektet, og gir hele laget full synlighet til hvem som er ansvarlig for det aktuelle arbeidet, en kort beskrivelse av jobben som skal gjøres, hvor lenge dette arbeidet er beregnet å ta, og så videre . Kort på virtuelle kanbanfora vil ofte også ha skjermbilder og andre tekniske detaljer som er verdifulle for eierskapet. Å tillate lagmedlemmer å se tilstanden til hvert arbeidsobjekt på et gitt tidspunkt, samt alle tilhørende detaljer, sikrer økt fokus, full sporbarhet og rask identifisering av blokkere og avhengigheter. Fordelene ved kanban Kanban er en av de mest populære programvareutviklingsmetodikkene vedtatt av smidige lag i dag. Kanban tilbyr flere tilleggsfordeler til oppgaveplanlegging og gjennomstrømning for lag i alle størrelser. Planleggingsfleksibilitet Et kanban-team er bare fokusert på arbeidet som er aktivt pågår. Når laget har fullført et arbeidsobjekt, plukker de neste arbeidsobjekt utenfor toppen av bagasjen. Produktets eier er gratis til å reprioritere arbeid i bagasjen uten å forstyrre laget, fordi eventuelle endringer utenfor de nåværende arbeidsprosjektene ikke påvirker laget. Så lenge produktets eier holder de viktigste arbeidsprosentene på toppen av etterspørselen, er utviklingslaget forsikret at de leverer maksimal verdi tilbake til virksomheten. Så det er ikke behov for den faste lengde iterasjonene du finner i scrum. ProTip: Savvy produkteiere engasjerer alltid utviklingslaget når vi vurderer endringer i tilbakemeldingen. For eksempel, hvis brukerhistorier 1-6 er i tilbakemeldingen, kan brukerhistorie 6s anslag være basert på ferdigstillelse av brukerhistorier 1-5. Det er alltid en god praksis å bekrefte endringer med ingeniørgruppen for å sikre at det ikke er noen overraskelser. Forkortede sykluser Sykkeltid er en nøkkelstatistikk for kanbanlag. Sykkeltid er hvor lang tid det tar for en arbeidsenhet å reise gjennom lagets arbeidsflyt fra det øyeblikket arbeidet starter til det øyeblikket det sendes. Ved å optimalisere syklusen kan teamet trygt forutse levering av fremtidig arbeid. Overlappende ferdighetssett fører til mindre syklus ganger. Når bare en person har et ferdighetssett, blir den personen en flaskehals i arbeidsflyten. Så lagene bruker grunnleggende beste praksis som kode anmeldelse og veiledning bidra til å spre kunnskap. Felles ferdigheter betyr at lagmedlemmer kan ta på seg heterogent arbeid, noe som ytterligere optimaliserer syklusen. Det betyr også at hvis det er sikkerhetskopiering av arbeid, kan hele laget svømme på det for å få prosessen til å flyte jevnt igjen. For eksempel, testing er ikke bare gjort av QA ingeniører. Utviklere pitch også. I et kanban-rammeverk er det hele lagets ansvar å sikre at arbeidet beveger seg jevnt gjennom prosessen. Færre flaskehalser Multitasking dreper effektivitet. Jo flere arbeidsartikler i flukt til enhver tid, jo mer kontekstveksling, som hindrer veien til ferdigstillelse. Derfor er en viktig leier av kanban å begrense mengden arbeid pågår (WIP). Gjenopprettingsgrenser markerer flaskehalser og sikkerhetskopier i lagsprosessen på grunn av mangel på fokus, folk eller ferdighetssett. For eksempel kan et typisk programvarelag ha fire arbeidsflytstater: Å gjøre, i gang, kodeoversikt og klart. De kunne velge å angi en WIP grense på 2 for koden vurdering tilstand. Det kan virke som en lav grense, men det er god grunn til det: utviklere foretrekker ofte å skrive ny kode, i stedet for å bruke tid på å gjennomgå noen elses arbeid. En lav grense oppfordrer laget til å være spesielt oppmerksom på problemer i vurderingsstaten, og å gjennomgå andre arbeid før de henter sine egne kodevurderinger. Dette reduserer til slutt den totale syklusen. Visuelle beregninger En av kjerneverdiene er et sterkt fokus på kontinuerlig forbedring av team effektivitet og effektivitet med hver iterasjon av arbeid. Diagrammer gir en visuell mekanisme for lag for å sikre at de fortsetter å forbedre seg. Når laget kan se data, er det lettere å se flaskehalser i prosessen (og fjerne dem). To vanlige rapporter kanban lag bruk er kontroll diagrammer og kumulative flytdiagrammer. Et kontrollskjema viser syklusen for hvert utgave, samt et rullende gjennomsnitt for laget. ProTip: Lagets mål er å redusere hvor lang tid et problem tar for å bevege seg gjennom hele prosessen. Å se den gjennomsnittlige syklus-tiden i kontrollskjemaet er en indikator på suksess. Et kumulativt rutediagram viser antall problemer i hver stat. Laget kan enkelt se blokkeringer ved å se antall problemer øke i en gitt tilstand. Problemer i mellomliggende tilstander som quotIn Progressquot eller quotIn Reviewquot er ennå ikke sendt til kunder, og en blokkering i disse statene kan øke sannsynligheten for enorme integrasjonskonflikter når arbeidet slås sammen oppstrøms. Kontinuerlig levering Vi vet at kontinuerlig integrering praksis med automatisk bygging og testing av kode økes gjennom hele dagen, og er viktig for å opprettholde kvalitet. Nå er det tid for å møte kontinuerlig levering (CD). CD er praksis for å frigjøre arbeid til kunder ofte hver dag eller hver time. Kanban og CD supplerer hverandre smukt, fordi begge teknikkene fokuserer på just-in-time (og en-til-en-gang) levering av verdi. Jo raskere et team kan levere innovasjon til markedet, desto mer konkurransedyktig vil deres produkt være i markedet. Og kanban-lagene fokuserer på akkurat det: å optimalisere arbeidsflyten til kundene. Scrum vs Kanban Kanban og Scrum deler noen av de samme konseptene, men har svært forskjellige tilnærminger. De skal ikke forveksles med hverandre. Hva er ITD The Idaho Transportation Department er forpliktet til å levere høykvalitets, kostnadseffektive transportsystemer som er trygge, pålitelige og lydhør for den økonomiske og effektive bevegelsen av mennesker og produkter. Idaho 8216s transportsystem er et integrert nettverk av mer enn 60.000 miles av veier, ca 4.000 broer, 1.887 miles av jernbanelinjer, 125 offentlige flyplasser og Lewiston havn. Av disse har transportavdelingen jurisdiksjonelt ansvar for nesten 5.000 miles av motorveien (eller nesten 12000 lane miles), mer enn 1700 broer, og 30 rekreasjons - og nødbaner. Også inkludert på state highway-systemet er 30 hvileplasser og 10 faste porter. Transportavdelingen overvåker også føderale tilskudd til 15 landlige og urbane offentlige transportsystemer, sørger for statlig jernbaneplanlegging og utvikling av jernbaneprosjekt og støtter sykkel - og fotgjengerprosjekter. Hvordan organiseres ITD Mer enn 1800 ansatte over hele landet utfører transportavdelingen8217s forpliktelse til å gi trygg og effektiv reise. De ligger i nesten alle deler av Idaho. fra hovedkontor i Boise til inngangsportene ved Idaho 8216s grenser og vedlikeholdsbygninger på landlige motorveier. Avdelingen er delt inn i seks divisjoner: Luftfart, motorveier, motorvogner, transportplanlegging, administrative tjenester og offentlig transport. Tre støttekontorer Budsjettpolitikk og mellomstatlige forhold, Intern gjennomgang og Kommunikasjonskontor utfyller disse divisjonene og er medvirkende til å levere avdelingen8217s tjenester. Hvordan kan jeg finne ut om veiforhold i mitt område 511 reiseinformasjonstjenesten gir oppdateringer om vinterveier og værforhold, nødlukking og tilgang til turistinformasjon 24 timer i døgnet, syv dager i uken. Ved å ringe 511 eller besøke 511.idaho. gov på nettet, er reisende oppdatert ettersom forholdene endres på Idaho8217s motorveier og ga rettidig og nøyaktig informasjon. Type informasjon tilgjengelig inkluderer værrelaterte veiforhold, trafikkhendelser og forsinkelser, nødveier, veibyggingsprosjekter (kommer våren 2006) og turismeinformasjon. 511 utvider og forbedrer det som tidligere var Idaho Road Report. Hvordan bestemmer ITD hvor et stopplys skal installeres Stopplykter er utformet for å sikre en trygg og ordentlig strøm av trafikk. De gir sikkerhet for fotgjengere og kjøretøy mens de krysser et travelt kryss. Lysene tillater bilister å svinge når de reiser gjennom travle kryss og på de riktige stedene. De kan forbedre både sikkerhet og effektivitet for fotgjengere og trafikk. På feil sted kan et stopplys imidlertid skape mange unødvendige farer som forsinkelser, trengsel og ulykker. Idaho Transportation Department forsøker å finne de stedene hvor et lys vil hjelpe mer enn det vil hindre. Hensikten med stoplights er å lindre mer overbelastning enn de vil forårsake. I alle tilfeller er sikkerheten til Idaho bilister ITD8217s primære hensyn. ITD arbeider sammen med føderale retningslinjer som etablerer minimumsbetingelser for å vurdere en lett installasjon. Trafikkingeniører vurderer hvorvidt et lys er et riktig middel til trafikkontroll ved å nøye vurdere intersection8217s bruk av kjøretøy og fotgjengere. Transportavdelingen ser på den fysiske sammensetningen av skjæringspunktet, veikantutviklingen og forsinkelsene som oppleves av bilister i topptimer. ITD vurderer også gjennomsnittlig kjøretøyhastighet, antall og typer ulykker som oppstår og fremtidige veibyggingsplaner. Hva er fordelene ved et stopplys Stopplys gir maksimal kontroll på skjæringspunktene. De videresender meldinger om både hva de skal gjøre og hva de ikke skal gjøre. Deres primære funksjon er å tilordne seg rett til vei til motstridende bevegelser av trafikk ved et veikryss. De gjør dette ved å tillate motstridende strømmer av trafikk for å dele de samme kryssene ved hjelp av tidsavstand. I noen tilfeller kan lysene bidra til sikrere kjøreforhold. Dette er mest vanlig ved veikryss der ulykker som involverer kjøretøyer som nærmer seg fra forskjellige retninger, oppstår ved unormalt høy frekvens og andre rettsmidler for å forhindre at disse ulykkene viser seg utilfredsstillende. Hva er ulempene med en stoplys Stoplights på feil sted kan faktisk bidra til problemene de var ment å lindre. Misplaste signaler øker ulykker i bakenden, og i noen tilfeller forekommer vinkelkollisjoner ved signaliserte veikryss når bilister kjører røde lys. Stopplys kan også skape unødvendig reise på alternative ruter og en mer trafikkstrøm. De kan også skape for store forsinkelser, noe som igjen øker førerforverringen og oppfordrer bilister til å motstå signaler. Dette problemet øker når stopplysene er plassert for nær hverandre. På en gjennomsnittlig State Highway. hvor signaler er plassert halvparten av en kilometer fra hverandre, kan en sjåfør opprettholde en gjennomsnittlig hastighet på 36 km / t. Når signalene er avstanden en fjerdedel av en kilometer fra hverandre, kan maksimal gjennomsnittshastighet en fører opprettholde, faller til 18 km / t. Hva er alternative løsninger til et stoplys Mange ulykker ved kryssene skyldes ikke fraværet av stopplys: uoppmerksom kjøring, drunk drivere og fartfart er vanlige bidragsytere. Andre trafikkontroll enheter som kan vise seg tryggere inkluderer svingbaner, advarselsskilt, forbedret veibeskrivelse og gangveier. Hvordan fungerer stoplights Det er to forskjellige typer stoplights i Idaho. fast tid og trafikkrespons. Stopplys med fast tid tilordner det grønne lyset til de ulike tilnærmingene til et kryss i en forhåndsbestemt tid. Noen kan også settes til forskjellige lengder av grøntid i maksimale trafikk timer. Disse typer signaler finnes vanligvis i byområder hvor trafikkbevegelsen er ganske forutsigbar. Trafikkresponsive signaler endrer lysene i henhold til trafikkmengden i hver retning. Disse signalene bruker sensorer til å registrere mengden av kjøretøy og justere automatisk lengden på den grønne tiden. Dette tillater så mange kjøretøy som mulig gjennom krysset før de svarer på tilstedeværelsen av kjøretøy som nærmer seg fra en annen retning. Hvordan er hastighetsbegrensninger angitt Hastighetsgrenser er ment å supplere drivers8217-dommen ved å bestemme hva som er en rimelig hastighet for bestemte vei - og værforhold. Grenser er pålagt å hjelpe Idaho håndhevelse. De oppmuntrer til bedre trafikkstrøm ved å redusere varianter i fart. Trafikkgrenser som gjenspeiler oppførselen til flertallet av bilister, har vist seg å lykkes. Lover som vilkårlig begrenser de fleste førere oppfordrer grossistbrudd, mangler offentlig støtte, og generelt unnlater å produsere ønskelige endringer i kjøreadferd. In accordance with federal guidelines, ITD uses the 85th percentile speed of free flowing traffic for determining a safe and reasonable speed for a given road section. Traffic Engineers set the limit at the speed at which 85 percent of the traffic is driving. This reflects the safe speed as determined by a large majority of drivers. According to research, accident involvement is the lowest within that 85 percent. Speed limits are also determined by a combination of two investigations involving engineering and traffic: The engineering investigation involves determining the design of the road and its immediate environment. Engineers analyze such items as lane width, pavement type and condition of the road. They also look at terrain, parking conditions, residential development along the road and the number, width and types of entrances and intersecting streets. The traffic investigation involves gathering and analyzing traffic related data such as traffic volumes, accident frequency, and the effect of traffic control devices such as stoplights and stop signs. After all variables have been considered and a speed limit is established, traffic should flow at a safe and efficient level. Does reducing a speed limit result in safer driving conditions Not necessarily. Reducing the limit below the warranted speed can actually be hazardous and unsafe. Studies have shown that merely reducing a speed limit has little effect on the speed at which motorists will travel. Furthermore, no published research findings have established any direct relationship between posted speed limits and accident frequency. When determining speed limits, engineers attempt to set a realistic limit that the majority of drivers will obey and that can be reasonably enforced. What safety seat is right for my child What is the gas tax Gasoline and special fuel taxes are collected by the Idaho Tax Commission and are deposited into the Highway Distribution Account. Idaho 8216s fuel tax is 32 cents a gallon. Similarly, taxes on special fuels, such as diesel and propane, also are deposited into the Highway Distribution Account (HDA). The gas tax helps fund road and street jurisdictions, including all state, county, highway district and city jurisdictions. How is Idaho8217s transportation system paid for Funding comes from federal, state and local taxes, and fees. Funding is driven by the department8217s strategic plan, based on projected federal and state revenues and appropriations by the Idaho Legislature. The available revenues are allocated to six major areas: highways, motor vehicles, planning, aeronautics, public transportation and management support. The major source of state funds for all road and street jurisdictions (state, county, highway district and city) is the Highway Distribution Account (HDA). Funds deposited into the account are collected from a number of sources and are distributed according to Idaho law. The funding sources for the highway distribution account are: Gasoline and special fuel taxes: These taxes are collected by the Idaho Tax Commission and are deposited into the HDA. Idaho 8216s fuel tax is 25 cents a gallon. Similarly, taxes on special fuels, such as diesel and propane, also are deposited into the HDA. Vehicle registrations: Another major source of revenue to the HDA is vehicle registrations. The registration fee for passenger cars is based on the age of the vehicle. Truck registrations: Trucks weighing 8,000 to 60,000 pounds gross vehicle weight pay registration based on weight group and type of operation. Trucks with more than 60,000 pounds gross vehicle weight pay a single registration fee calculated by truck weight and mileage group. These funds also are deposited into the HDA. Miscellaneous fees: Other HDA fees are derived from license plate fees (including personalized and specialty plates), driver licenses and fines. Combined, these fees represent a small percentage of the total account. State highway account funds projects Revenue from the HDA for the maintenance, repair and construction of Idaho 8216s 5,000-mile state system is deposited into the state highway account for transportation department use. The department receives approximately 56 percent of the HDA revenue after the deductions are made. The remaining amount is divided among city, county and highway district jurisdictions and the Idaho State Police. Revenue from sources such as permits and licenses is deposited directly into the state highway account for use by the transportation department. Those other funds represent approximately 10-12 percent of the total state revenue deposited into the state highway account. Federal funds are critical The other major funding source for Idaho highways is the Federal Highway Trust Fund. Those funds are authorized to Idaho for highway construction, planning, safety and other uses on a project-by-project basis. Authorized funds are subject to caps and holdbacks at the federal level. Idaho is authorized to spend a percentage of its allocated funds every fiscal year. Major funding categories include: national highway system, surface transportation program, interstate maintenance, emergency relief, forest highways, bridges, congestion mitigation and air quality, and transportation enhancements. Other sources provide funding to promote public safety campaigns, build recreational trails and improve scenic byways. How are decisions made Highways, aviation, rail and public transportation needs are considered when shaping Idaho 8216s transportation future. The transportation department recognizes and values the needs of a truly intermodal society, whether it involves improving at-grade railroad crossings, reconstructing freeway interchanges, repairing bridges, building bicycle and pedestrian paths, improving backcountry airstrips or resurfacing highways. The department8217s planning specialists work closely with state leaders, local governments, private commerce and individuals to ensure a responsive, efficient partnership. How is the public involved Because Idaho 8216s transportation system belongs to the public, shared involvement in planning, developing and maintaining all facets of transportation is essential. That is the foundation upon which the transportation department8217s public involvement program is based. Construction and maintenance programs reflect needs that emerge from the grassroots of Idaho. Public input is essential in locating interchanges, widening travel lanes, resurfacing roadways, determining traffic patterns and creating pedestrian and bicycle paths. The public involvement process includes both talking and listening, teaching and learning. While projects are not expected to be unanimously endorsed by every citizen, the transportation department is committed to the two-way information exchange as an indispensable part of a representative decision - making process. These decisions balance the need for safe and efficient transportation with the need to preserve economic, social and environmental conditions. The transportation department strives to be not only a good provider, but a good neighbor as well. Project planning includes numerous opportunities for the public to convey needs and suggestions. Those lines of communication instill shared ownership and a common vision for Idaho 8216s transportation system. Information meetings and formal hearings provide public access to the process. By encouraging public involvement early and often in the planning and development of transportation projects, the department hopes to ensure a product that serves the best interests of the most people. Who makes the decisions The seven-member Idaho Transportation Board meets monthly to receive input from the public and administrative staff members. The board establishes state transportation policy and guides the planning, development and management of a complex statewide transportation network. It is responsible for assuring Idahoans a safe and efficient system that enhances the economy and quality of life. To ensure widespread opportunities for public input, the board usually meets six times a year in Boise and once in each of the six districts. The governor appoints transportation board members, who then are confirmed by the Idaho Senate. Six members represent and live in each of the administrative districts the seventh member of the citizen board is selected by the governor to serve as chairman. Six of the seven board members are appointed to six-year terms, beginning Jan. 31. Their terms are staggered, enabling one appointment each year. The seventh member, the chairman, serves at the pleasure of the governor, conducts the monthly meetings and votes on motions only in the event of a tie. No more than four members may be of the same political party. How are construction projects chosen The Idaho Transportation Department8217s construction itinerary begins with the Statewide Transportation Improvement Program (STIP), a five-year master plan. The STIP identifies projects that have been selected through an inclusive and ongoing process. It represents the vision of the department8217s board and director, elected officials from throughout Idaho. user groups and concerned citizens, all of whom share in shaping the plan. The STIP establishes schedules for a variety of projects, including: Highway, bridge, bicycle and pedestrian facilities Highway safety Air quality Railroad crossing safety Airports Public transportation Transportation planning A number of grant programs Partnerships within the public and private sectors will continue to strengthen the department8217s planning efforts. As the foundational tool for shaping future construction, the STIP also depends on public participation. Input is encouraged before the annual updated plan is presented to the transportation board for approval. Can I hang an election poster along a state highway Putting election posters on utility poles, trees, rocks or on temporary stakes within a highway right of way is prohibited. Election posters may be affixed to privately owned fences bordering the right of way, subject to local zoning ordinances, providing the owner grants permission and no portion of the poster protrudes onto public property. All unauthorized posters are subject to removal. The transportation department removes posters or signs when they obstruct a motorist8217s view or are a distraction. What is Idaho8217s Quick Clearance Law Quick Clearance is the law in Idaho as of July 1, 2005. The legislation is designed to improve safety and traffic flow on the state8217s interstates and major divided highways. If you are involved in a crash on one of these roadways that does not cause a death or injury, and you are able to safely drive your vehicle out of travel lanes, you are required to do so. Why is this law important Some collisions occur as the result of another crash. In some cases, emergency responders are victims in these secondary crashes. Clearing the road following a crash and giving emergency responders plenty of room reduces the chance that another collision will occur. For every minute a roadway lane is closed, it takes several minutes for traffic to recover. Closed travel lanes cause significant congestion and cost Idaho businesses and employees in missed work time, additional business expenses and increased fuel consumption. What should I do if I am involved in a crash The law only applies to interstates and major divided highways. Signs along these roadways help clarify where the law applies. If you are on an interstate or major divided highway, move your vehicle to a shoulder, median or emergency lane if you can safely do so and the crash did not cause a death or injury. You should do this whether or not a law enforcement officer is on the scene. If an officer is present and directs you otherwise, always follow the officer8217s instructions. Will I be liable if I move my vehicle before the crash is investigated No one will be considered at fault for the cause of a collision, solely because they moved a vehicle in accordance with Idaho8217s Quick Clearance Law. How will this law impact law enforcement investigations The Quick Clearance Law will not interfere with any law enforcement officer8217s duty to investigate crashes or enforce criminal, traffic or highway laws. However, it does give officers the authority to require removal of vehicles or debris from freeway travel lanes. The Idaho Transportation Department8217s Incident Response crews assist law enforcement in clearing crash scenes along the busy Interstate in the Treasure Valley . Idaho 8216s Quick clearance Law is sponsored by the Idaho Transportation Department and Idaho State Police. What is access management Access management is the process of balancing the need for traffic movement with property access. Roads serve two primary purposes to provide mobility and access. Mobility is the efficient movement of people and goods. Access is getting those people and goods to specific properties. A roadway designed to maximize mobility typically does so in part by managing access to adjacent properties. Most state highways serve a function somewhere between interstate highways, which have very limited access and high mobility, and local residential roads, which provide numerous accesses to properties but are not appropriate for long distance travel. One of the Idaho Transportation Departments (ITD) most important responsibilities is to ensure that the design of each state highway properly balances access and mobility. Access management is the tool used to provide this balance. How does access management improve safety Between 2000 and 2004, more than 17 of Idahos non-interstate crashes were related to access movements. ITD access standards aim to provide the optimal balance between access and mobility by reducing points of traffic conflict. Conflict points are locations on a roadway where two vehicles can potentially cross paths. At a four-way intersection there are as many as 32 conflict points, each representing the location of a possible crash. Drivers can be overwhelmed by large amounts of conflict points, increasing the potential for accidents. Good access management strives to separate conflict points by providing a reasonable distance between driveways and median openings, and restricting certain movements at some median openings. Poor access management compromises the safety and efficiency of the highway and can result in increased accidents, commute times, vehicle emissions and fuel consumption. Will access management hurt my business ITD recognizes the time and money investment business owners put into establishing and growing their business. Both successful businesses and a safe and efficient highway system are crucial ingredients for the economic prosperity of our state. The movements that occur at driveway locations can make it difficult for through traffic to flow smoothly at desired speeds when those driveways are too closely spaced. Through access management, traffic flow becomes efficient and congestion decreases, resulting in increased exposure to roadside businesses. This can also delay the need to widen a road for several years. Even in situations where the implementation of access management creates a slightly longer route for customers to get to a business, national studies have found that customers have no problem driving a greater distance, including negotiating U-turns, to access a 8220destination8221 business ( specialty retail stores, service-oriented businesses ). In the case of 8220pass-by8221 businesses ( gas stations, fast-food restaurants, etc. ), studies have shown that as long as reasonable access is provided, access management modifications have little effect on their success. Poor access management hurts businesses by creating congested, high accident roadways. Closely spaced and poorly designed driveways make it more difficult for customers to enter and exit businesses safely, and access to corner businesses may be blocked by backed up traffic. Newer businesses will seek out locations that have fewer access and congestion problems, and customers will patronize businesses with safer, more convenient access. How can I be involved in developing my access future ITD encourages and seeks public input for roadway planning projects. Access management is always an important part of these discussions. Opportunities to give input for projects are publicized through the media, newspaper advertisements and direct mailings. We encourage you to get involved Anyone concerned with access management may also contact their ITD district office. Questions and comments are always welcome. Why is the transportation department involved with outdoor advertising As part of the Highway Beautification Act, Federal Law requires the department to provide continuing, effective control of outdoor advertising. We do this by requiring signs placed within federally designated routes to meet size and placement criteria, which vary depending on the location of each sign. For more information on outdoor advertising requirements, click here . Glossary of Terms

No comments:

Post a Comment